Latest posts

Rabu, 23 April 2014

Program Jom Membaca Bersama 10 Minit di Sk Rampayan Menggatal 2014

www.tips-fb.com
Tarikh     : 22 April 2014 (Selasa)
Masa       : 10.00 – 10.10 pagi
Tempat   : Kelas Masing -masing
Anjuran  :Perpustakaan Negeri Sabah

Program ini  dilaksanakan serentak di seluruh negera dan ia merupakan satu program sempena Hari Buku Sedunia. ...........Jom kita baca!
INFO PROGRAM
PROGRAM JOM BACA BERSAMA 10 MINIT ini diadakan sempena dengan Sambutan Hari Buku dan Hakcipta Sedunia 2014, dan akan diadakan di seluruh Malaysia bersama Perpustakaan Awam Negeri-Negeri Se-Malaysia.

Program ini merupakan sebahagian daripada gerakan membaca yang dijalankan setiap tahun sebagai usaha berterusan membentuk masyarakat ke arah membudayakan tabiat membaca. Pada tahun ini, kesemua perpustakaan awam negeri bersetuju untuk melaksanakannya secara serentak pada hari, tarikh dan masa yang sama, iaitu pada 22 April 2014 pada jam 10.00 hingga 10.10 pagi. Konsepnya diilhamkan daripada sambutan Earth Hour di mana dalam program ini, semua peserta—tanpa mengira apa jua pekerjaan atau aktiviti yang sedang dilakukan—akan sama-sama  berhenti sebentar dan membaca selama 10 minit secara serentak.

Pelaksanaan program ini diharapkan dapat memupuk minat membaca di kalangan rakyat Malaysia sekaligus menjadikan Perpustakaan Awam Negeri-negeri Se-Malaysia relevan dalam masyarakat dan memartabatkan pustakawan sebagai warga pendidik selepas sekolah. Ia merupakan  inisiatif membaca di bawah kelolaan setiap perpustakaan awam negeri masing-masing bersama Majlis Pengarah-Pengarah Perpustakaan Awam Se-Malaysia.



Sumber:
http://jejakilmuwanselangor.blogspot.com














 Sumber : WhatApp SKRM
Share/Bookmark
Comments
0 Comments

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails
Theme and Designed by Stripes Theme and Edit by agBEH6546 Entries (RSS) | Copyright 2009 Sk Rampayan Menggatal